Annons

Jag blev en gift mans älskarinna

Marina och Robert blev förälskade och inledde ett passionerat förhållande. Men han var gift och kunde inte skilja sig.

Det var en vacker sommardag i Bohuslän. Jag satt på en bänk vid kajen och tittade på skärgårdsbåtarna. En lång, stilig man steg av en båt och gick och satte sig på bänken intill mig. Han berömde den fina turen på havet och undrade om jag var från trakten.

Han presenterade sig som Robert och det hördes att han var från Värmland, vilket han också bekräftade. Han frågade efter tips på utflykter eftersom han skulle stanna vid kusten några dagar och sa att han ofta var ute och åkte ensam.

Själv sa jag att jag mest var kvar i stan eller åkte till badstranden eftersom jag inte hade någon att resa runt med. Samtalet flöt på lätt och efter ett par timmar i solen frågade Robert om jag kände till något bra matställe och om han kunde få bjuda på middag.

Jag rekommenderade en fiskrestaurang i närheten som var känd för att ha vällagad lokal fisk på menyn. Middagen blev mycket trevlig och Robert undrade om vi kunde ses igen när han var i mina trakter. Varför inte, tänkte jag?

Robert ringde mig nästa dag och tackade för trevligt sällskap. Han berättade att han hade två vuxna döttrar och ett tredje barnbarn på väg. De bodde på en annan ort och hans hustru tillbringade mycket tid som barnvakt hos dem. Själv arbetade han i familjeföretaget, som ägdes av hustruns släkt liksom villan de bodde i.

Det var anledningen till att han inte kunde skilja sig, äktenskapet var en ren affärsuppgörelse. Den tid Robert inte arbetade eller var med på familjens tillställningar var han fri att göra vad han ville. Då brukade han köra runt i Sverige och övriga Norden. Han hade ett stort historieintresse och besökte museer, kyrkor och historiska platser. Han gillade även att åka till olika travbanor.

Vi älskade flera gånger

Någon vecka senare ringde han och undrade om jag ville följa med till ett konstmuseum på Tjörn. Jag tackade ja och när vi hade sett utställningen fann vi ett fint matställe med altan ut mot havet. Där åt vi en utsökt middag och pratade om allt mellan himmel och jord. När han körde hem mig bjöd jag in honom på kaffe innan han skulle köra vidare till Värmland.

Innan vi skildes åt kramade han om mig och frågade ganska blygt om han fick lov att kyssa mig. Det fick han och den kyssen kändes i hela min kropp. Efter det blev vår kontakt på telefon och mejl intensivare och jag kände mig förälskad. Men eftersom Robert var gift valde jag att hålla kontakten hemlig för mina vänner och bekanta.

Två veckor senare undrade han om jag kunde tänka mig att följa med honom till ett litet pensionat i Dalsland över helgen. Jag hade inget som hindrade och vi kom överens om att träffas där, så vi körde halva vägen var.

Efter att vi hade installerat oss på rummet gick vi en liten tur på byn och åt middag på en enkel servering. Vi återvände till rummet och där tog Robert fram en flaska vin och så skålade vi för vår första helg tillsammans. Sedan ledde det ena till det andra. Det blev passionerade kyssar och omfamningar och snart hamnade vi i den breda dubbelsängen. Vi älskade flera gånger innan vi steg ur sängen nästa förmiddag och det var otroligt skönt.

Den dagen gick vi till travbanan i närheten och tittade på tävlingarna. Det var första gången jag var på trav och jag satsade på en häst med ett vackert namn. Till min stora förvåning vann jag ett par tusen kronor.

Satt ofta ensam

Vår relation blev alltmer kärleksfull. Vi tillbringade så mycket tid vi kunde tillsammans, antingen hemma hos mig eller på något pensionat på olika håll i landet. Vi reste också lite längre bort på semesterveckor. På dagarna tittade vi på intressanta sevärdheter och på nätterna blev det heta omfamningar och sedan sov vi tätt omslingrade.

När jag en gång undrade om inte hans hustru förstod att han hade en älskarinna svarade han att hon kanske visste. Hon brydde sig inte om vad han gjorde så länge han skötte jobbet och familjeangelägenheterna på ett korrekt sätt.

Periodvis var jag ledsen och saknade Robert och kände mig ensam. Familjehelger hade vi ju båda på var sitt håll, men jag satt ofta ensam på storhelger och även på större delen av min semester.

På en middag hos bekanta träffade jag Lennart, som jag känt i ungdomen och vi började prata med varandra. Då vi båda var singlar undrade han om vi kunde gå på bio och ut i naturen på långpromenad. Det lät trevligt och vi började umgås en del. Snart visade det sig att han var intresserad av en närmare relation.

Jag tog upp detta med Robert och sa att jag vill bryta vårt förhållande. Gråtande förklarade jag att det var jobbigt att vara en gift mans älskarinna. Han förstod mig och var tacksam över de fina år vi haft tillsammans.

Lennart och jag byggde sakta upp en nära relation och har ett fint särboförhållande sedan flera år. Vi umgås på helgerna, träffas oftare när vi känner för det och reser på semester.

Min och Roberts kontakt upphörde helt en kort tid, men sedan började vi mejla igen. Vi är mycket goda vänner och det finns ingen människa som jag kan vara så totalt ärlig mot och lita på i alla lägen. Jag vet att han saknar mig, men jag är tydlig med att jag är en mans kvinna och att jag har valt att leva med Lennart, som jag kan leva öppet med. Den varma vänskap jag känner för Robert får förbli vår privata hemlighet.

Marina

Alexandra sprider kunskap om kvinnans lust

Ett sms krossade mitt liv

Lailas man fick barn med en annan

Vill du dela med dig av din berättelse? Fyll i formuläret här eller mejla oss här!