Annons

Annons

3 program för dig som vill komma i form!

Äntligen dags att komma i gång med träningen! Hemmets sjukgymnast Åsa Rippe bjuder på 3 olika träningsprogram med lätta och skonsamma övningar för hela kroppen. Oavsett vilket du väljer kommer du garanterat att både må bättre, bli starkare och känna dig smidigare. Lycka till!

Dela
(101)

3 träningsprogram för dig som vill komma i gång

Läs mer: Träna rätt för din ålder

 

1. Träna axlarna

Närmare en halv miljon svenskar lider av värk i axeln. Därför gäller det att förebygga och stärka musklerna. Här visar vi hur du med några enkla och lätta övningar kan stabilisera och stärka musklerna som håller axelkulan på plats.

Annons

Klicka här för att komma till övningarna

 

2. Stärk ryggen

Här visar vi fyra enkla övningar som stärker din ryggmuskulatur. En viktig del i träningen handlar om att aktivera de djupa magmusklerna som stabiliserar bål och rygg.

Klicka här för att komma till övningarna

 

3. Styrka och rörlighet

Att träna en kvart om dagen kan förlänga ditt liv med fem år – och plussar du på en kvart, då nästan fördubblas tiden. Vi visar hur du ska göra för att må bättre, bli starkare och rörligare!

Klicka här för att komma till övningarna

 

Läs mer

Gå dig i form

Hjälp din kropp att vara rörlig

4 skonsamma rörelser för dig med fibromyalgi


Läs mer om:

Dela
(101)


Annons


Annons

Laddar nästa sida…